torsdag 19 januari 2012

Imorgon fredag

Jag blir inte klok på de baciller som härjar här hemma.
Imorse när jag kände på Nova så kändes hon sval...hmm...jobb imorgon kanske då...men nähä, på eftermiddagen var hon varm igen, och mycket riktigt; feber. 38,6.
Har varit lite kluven på om jag skulle jobba och låta M vabba, men eftersom hostan inte vill ge med sig så avstår jag nog jobb imorgon, veckans sista dag oxå.

Uppdatering kring köksrenovering...
Nu är köket borta...bara ett tomt skal kvar. Så om någon känner för att bjuda på middag så är det mer än välkommet. :)
Allt går väldigt långsamt just nu...mycket piller och planerande...längtar tills det börjar hända saker.
Har även bestämt oss för att det ska tapetseras om oxå, så den här tapeten är beställd.
Hoppas att det inte blir för mörkt.



Men men, bara allt småplock är klart så bör det gå undan med tak, golv och tapetsering! :)

Nu ska vi ägna en stund åt tv:n...den nya serien Revenge på 3:an...verkar bra!

Och jo just ja, Timrå vann ju ikväll oxå!! Wohooo...visserligen bara 2 poäng, men det är ju mer än vad vi är van vid! :)

4 kommentarer:

  1. Hejhej,
    vad kul att ni startat en köksrenovering. Ska ni låta hantverkare göra det eller ska ni göra allt själv?

    Jag tycker tapeten är väldigt fin (jag är lite insnurrad på mönster just nu). Ett tips om ni fruktar att den är för mörk är att använda ett lite ljusare golv. Ljusare golv är alltid bra, även om ni väljer att tapetsera om så är det lättare att hitta en tapet som matchar med ljust golv.

    Jag jobbar för Byggla.se. Hos oss finns flera byggare och hemmafixare. Vi har flera stycken som renoverar just kök, och det är alltid bra med tips och idéer från andra. Vill du spana in några som renoverat kök på Byggla kan du titta på dessa (http://www.byggla.se/Projekt/Renovera-kok1931/?category=172) och (http://www.byggla.se/Projekt/Kok-renovering/?category=172) för lite inspiration. Är du intresserad kan jag även erbjuda en liten kompensation för ditt engagemang. Maila mig på vendela@byggla.se om du vill veta mer :)
    Lycka till med renoveringen!
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Kul att du hittade hit!
      Vi kommer att göra allt själva...om vi inte bryter ihop innan det är klart! :)

      Angående tapeten så har vi ju såklart redan valt ett mörkt golv?! Men hoppas på att lite ljussättning gör att det funkar ändå.

      Ska absolut kika in på länkarna du lämnade.

      Radera
    2. Hej! Undrar bara vart du hittat den tapeten? Skulle vilja ha den i min hall! :)

      Radera
  2. Hej! Vi beställde den på Ejes Färghus...Nordsjö Idé & Design.

    SvaraRadera