söndag 22 maj 2011

Kvällsrunda

När man har hund så är det inte bara att sjunka ner i soffan när kvällen kommer och alla kvällsbestyr är avklarade, nej då, då ska man på med varmare kläder och ut en runda till.
Så varför inte passa på att nyttja tiden på bästa sätt?!

Sagt och gjort, på med träningskläderna och löparskorna och ut i spåret. Sen att elljusspåret på BSK är mardrömmen för en amatörmotionär är ju en annan femma.
Ca 3 km sprang jag nonstop idag...eller nästan iallafall...en mardrömsstigning på 200 meter promenerade jag som uppvärmning, men sen så.
Det gick riktigt bra idag...sitter redan och planerar nästa löptur. Ha, vem hade kunnat tro att jag skulle bli så biten på att springa?!
Kul kul!
Och tänk vad bra det vore om jag kunde låta bli godsakerna oxå...vad smal och fin jag skulle kunna bli.
Men man får vara glad över att kanske inte gå upp i vikt iallafall.

Nu ska jag duscha och krypa ner i sängen....

3 kommentarer:

  1. Du får haka på oss i sommar, minst tre promenader i veckan har vi sagt :)

    SvaraRadera
  2. Konstigt ! när jag kunde springa så tyckte du att det var tråkigt! är det så att det kommer med åren?

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte att det var tråkigt så sent som i höstas...men med bättre kondis blir det ju roligare och roligare...och med musik i öronen funkar det ju skitbra! :)

    SvaraRadera