fredag 8 juli 2011

Semester

Ja som det kanske märks så har jag semester!! Därav den väldigt dåliga aktiviteten här på bloggen.

Fredag...sista dagen på min semester, på måndag börjar allvaret igen...i tre veckor innan nästa veckas semester, då bara jag och barnen eftersom Markus börjar jobba igen då.
Veckan som gått har varit riktigt bra.
Vi har varit i Härnösand på Technichus, som barnen gillade skarpt. Själv var jag väldigt nöjd där efter ca 2 timmar.
Vi har även hunnit med paddling i Ljustorpsån med diverse kantringar, bad och skratt. Det är tredje året i rad nu som vi paddlar med barnen...det är som balsam för själen att långsamt glida fram i vattnet och lyssna på fåglarna kvitter.
Synd bara på att det grymt mycket broms...så våra stopp var kanske inte de mest rogivande, men vi lyckades mysa lite iallafall...vissa ställen var ju mer förskonade än andra.

Igår var vi och badade i Lögdösjön. Varmt = check, sol=check, bad=check, fika=check. En bra dag helt enkelt! :)
Idag stramar det lite i huden dock...så medans Nova är hos en kompis och Neo spelar tv-spel, så ligger jag och njuter av svala sängkläder mot min varma hud...
Passar även på att tvätta lite när man ändå är hemma.

Imorgon blir det 30-årsfirande...liten blir lite äldre...lillebror tar steget över strecket.
Och vips, så är det måndag morgon, och jag tassar upp i min ensamhet och hoppas på att inte väcka de övriga semesteransiktena...

Jag ä´int´bitter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar