torsdag 28 januari 2010

Cirkus Reis

Ja då har man varit i farten igen då. Man är ju oduglig som människa.

Igår lovade jag Elin att jag skulle ta hand om hennes hundar medans hon jobbade idag, eller rättare sagt, jag skulle hämta den ena av de efter lunch och ha honom resten av eftermiddagen hos mig.
Men eftersom vädret är som det är, så vågade jag inte ta bilen ner till henne. Vad gör man då?
Jo, i Norrland så tar man skotern! Tyckte att jag var skitsmart! :) Så jag tog med mig barnen på en liten skotertur ner till Elin, och tog med mig båda hundarna på en prommis (eftersom jag inte kunde ta med mig de hem).
Allt frid och fröjd...tills vi nästa var hemma igen, då såg jag nåt konstigt på Nallo´s tass. Min första tanke var; Måtte det inte vara en kvist genom tassen!! Men vad var det då?! Jo, en pinne, GENOM tassen!!
Fick genast ett svimanfall! Fröken kärring som man är... Men jag måste ju försöka göra nåt, så jag tog tag i pinnen, men insåg snabbt att jag gör störra nytta om jag inte ligger avsvimmad, så jag rusar till Elins granne, som var ute som tur var!
Han la helt sonika ner Nallo på backen, och drog ur pinnen! Dagens hjälte!!

Sen ringde jag till Elin, fortfarande stinn av adrenalin...och möttes av världens lugn! :)
- Nallo har gjort illa tassen! sa jag med ett dåligt försök till behärskad röst...
- Jaså? Har han sprungit i skogen?
- Ja, men vi har fått bort pinnen!
- Ja men då så, då är det ingen fara, han överlever.

Hade hon varit där, så hade jag tagit tag i henne och ruskat om henne; Förstår du vad som har hänt?? Det kom BLOD!!!!

Men det är väl tur att inte alla är lika hysteriska som jag är i krissituationer! :)

Slutet gott, allting gott...hoppas jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar