torsdag 14 januari 2010

Fika bör man annars dör man!

Mitt motto som rimmar på lotto är följande; Fika bör man annars dör man!
Mycket bra tycker jag! :)

Igår rattade jag bilen mot Birsta City, med klädinköp högst på inköpslistan. Det vankas festligheter på lördag, Danne och Mika tänker bli ett år äldre och har bjudit oss på fest. Det tackar man ju inte nej till! :)
Jag köpte visserligen en tröja/klänning och ett linne...men jag vet inte om det blir det på lördag...Jag fick iallafall utnyttja presentkortet på MQ som jag fick av Fii´kii i julklapp. Som bonus så hade de ju rea där, så det som i vanliga fall hade kostat mig 700:-, fick jag igår för 225:-. Som hittat!! Tack Fii´kii!!

Passade även på att inhandla födelsedagspresenter åt Lea (Markus systerdotter) som fyllde 6 år igår. Nu återstår bara att se när det passar med alla kalendrar för att kunna fira henne.

Nu kommer vi till den bästa biten...jo, man skulle ju lätt kunna tro att allt fyndande skulle ha var det bästa, men icke!
FIKA! Fika bör man....ja ni vet! :)

I vanliga fall är jag inte mycket för att fika ensam, men vad gör man när suget anfaller med den största möjliga kraften?! Jo, man går och fikar ensam...och det, gott folk, kommer jag att göra igen! Snacka om avslappning!
Man uppsöker ett hörn, så att man har full koll på övriga caféet...sen avnjuter man en caffe latte i lugn och ro samtidigt som man iakttar den brokiga skaran människor...man blir verkligen häpen över vissa...
Jag hade en otroligt lugn och skön stund där i mitt hörn....*aaaaaahh*

3 kommentarer:

  1. Det lät otroligt skönt!!

    SvaraRadera
  2. Härligt med rea shopping :) Ett litet tips om du vill ha en god latte är Waynes ;)

    SvaraRadera
  3. Fika bör man verkligen! Mums och mys i ett.

    SvaraRadera