tisdag 26 april 2011

Lyxledig

Ja vilket lyx att få fortsätta att vara ledig...
Föräldradagar is tha shit! :)

Vädret var dock emot oss lite imorse, men vad gör väl det?!
Vi packade ihop oss, jag och barnen, och drog till Birsta. Shopping blev det...men inget till mamman...den här gången heller. Jag är inte riktigt förtjust i den här utvecklingen, att det är barnen som lyckas snärja åt sig slantarna...men det är ju så roligt att se deras egen stil, smak och tycke utvecklas. Och egentligen så är jag ju nöjd bara jag får shoppa, sen att det inte är åt mig själv spelar inte så stor roll.

Väl hemma så fick vi storfrämmande i form av päronen. Vilken tur att jag hade lite paj kvar...
Resten av dagen har gått i slappartecken...ja tills för en stund sen, då jag fick ett tokryck och passade på medans barnen var ute och cyklade med kompisar.
Jag tog med mig Atlas och drog ut på en liten löptur. Gick ganska bra faktiskt...jag tror att min värsta fiende är min egen slöhet. För nog skulle jag kunna pressa mig lite mer och springa lite längre innan jag hämtar andan med rask promenad!?
Men icke...jag tycker alltför ofta att "- nu har jag ju sprungit jättelångt, så nu borde jag vara jättetrött", och så slutar jag att springa.
Och när jag säger jättelångt, så menar jag ett par hundra meter...
Nä, jag får ta och skärpa mig på det området om det ska bli nåt av det här.
Har ju faktiskt anmält mig till vårruset med tjejerna på jobbet, och nog vore det fint om jag kunde ta mig runt springandes.

Nu inväntar jag Markus, sen blir det middag...förmodligen på altanen...åååh, man bara måste älska den här årstiden!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar