tisdag 12 april 2011

Suveränt

En av de fördelar som finns med mitt jobb är att lunchrestaurangen dels har supergod mat, dels att de säljer matlådor för en billig peng om det blir mat över från dagens lunch.
Och idag var ett sånt fall, till min lycka!
Markus jobbar över, så hemmasysslorna faller på mina skuldror. Vad passar inte bättre då än att köpa med sig en matlåda hem som barnen får dela på, samtidigt som jag själv avnjuter gårdagens potatissallad och kassler?!
Klockan är 18 och vi är redan färdiga, eller ja iallafall barnen. Jag och Atlas har dragit en repa, så jag ska äta nu, men i vanliga fall är ju inte ens maten klar förrän runt 18.15-18.30.
Suveränt är ordet vi söker gott folk! :)

1 kommentar:

  1. Hälsa tillbaka och tacka! :)
    Det är en himla fin lägenhet, fast jag är stökig av mig :P

    SvaraRadera