måndag 23 augusti 2010

En stor dag...

...i en liten flickas liv.

Första dagen i ettan!
Klockan ringde i Nova´s rum 06,40. Jag hade visat henne hur hon skulle göra för att snooza, ifall hon ville ligga en liten stund till.
06,41 öppnades dörren till vårt sovrum; Jag är vaken mamma! Jag behövde inte snooza! :)

Jag tror väl aldrig att en morgon har förlöpt på ett sånt smidigt sätt som det gjorde idag?! Vi fick nästan sätta oss och vänta in avfärdsdags, istället för att bråkandes stressa iväg alldeles för sent.

Neo ville vara hemma medans vi åkte till skolan, så det fick han, storkillen. Han ringde och checkade läget några gånger, men det var inga problem.

Jag iakttog Nova hela vägen till skolan, och det syntes en spänd förväntan över hela hennes sammanbitna ansikte. Och jag kände mig så glad över att få vara med henne...

Nu är första skoldagen avklarad, och hon längtar redan tills imorgon! :)

1 kommentar:

  1. Mina fjolårssmåpluttar 6-åringarna såg så himla stora och stolta ut när jag tjuvkikade in till deras 1:a klassrum idag. Vilmer däremot kom fram med jackan instoppad i överdragsbyxorna som både var ut och in och bak och fram : ))))))

    SvaraRadera