söndag 22 augusti 2010

Undra sa flundra...

...om gädda är en fisk?!

Skämt åsido! Imorgon är det måndag...liten börjar ettan...herregud...vad spännande!
Neo börjar dagis på tisdag, och nu kommer han att gå tre dagar, fem timmar/dag. Det tror jag blir bäst för honom. Han var så förtvivlad förra terminen över att han inte fick äta på dagis och leka färdigt...färdig blir de väl aldrig, men ja, han var jätteledsen och arg över att jag inte hade något jobb så att han fick vara med sina kompisar längre. Jag försökte få ändra från tre timmar 5 dagar/veckan till 5 timmar 3 dagar/veckan, men det fick jag inte. Tycker att det är konstigt att man inte kan anpassa mer efter barnens behov, men men...

Jag har stora planer för mina "ensamtimmar". Arbetssökandet ska intensifieras (eller hur det stavas), jag ska börja motionera mera...och framför allt; jag ska bli en bättre mamma!
Man får säga vad man vill, man blir smått nervsjuk av att ha barnen upp i sig dygnet runt, varje dag i veckan.

Nu är det dags för Novas fotbollsträning, så nu måste jag sluta...på återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar