lördag 11 juni 2011

Knäckt

Imorse hade jag ställt kl på 7 för att hinna springa innan det blev för varmt ute. Men när jag klev upp så konstaterade jag att det redan var för sent; 23,5 grader.
Atlas fick stanna hemma, han skulle ha dött av värmeslag. Men med facit i hand så skulle även jag ha struntat i löpturen.
Som tur var, får man kanske säga, så strulade runkeepern så jag blev på dåligt humör och tog mig bara en kort sväng på 2 km. Men jag höll knappt på att klara av det ens.

Sen har jag gått med mjölksyra i varenda muskel hela dagen. Har inte orkat göra någonting, bara jag har lyft armen så har blivit helt slut. Har jag spännt musklerna i benen så domnar de bort av trötthet...
Nä, jag har verkligen inte mått bra idag.
När Neo kom hem från dagens kalas så tog Markus med sig dem ner till Lögdösjön för att bada...jag stannade hemma, under överkastet...somnade på ett ögonblick och vaknade först när de kom hem igen.

Framåt kvällningen har jag blivit lite piggare iallafall...så pass pigg att jag uppskattade grannarnas sällskap ute på altandäck. Riktigt trevligt...det var nog länge sen jag skrattade så mycket och gott.

Nu återstår bara att få huset i "sovgrader" så att man slipper svettas sig genom natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar