tisdag 9 augusti 2011

Nedräkning

Nu är det bara 2 veckor kvar...2 tunga veckor.

Känns väldigt overkligt att vi snart ska åka utomlands igen med barnen. Det känns som hundra år sen sist... men barnen kommer ihåg det som igår, trots att det är tre år sen vi var på Kreta.
Trots att vi i andras ögon gör mycket som inte involverar barnen, så verkar barnen nöjda och tydligen så har de lyckats samla på sig en hel del minnen ändå.
Men hur skamligt är det inte att jag lägger pengar på hockey, som barnen inte är med på...och att Markus tidigare la pengar och tid på motorcykeln, som barnen inte HELLER har nytta av?!
Gud förbjude att barnen har föräldrar som är glada och nöjda....eller kan man bara vara glad och nöjd om man är med barnen dygnet runt?!
Jag anser inte det...och om det gör mig till en dålig förälder, så är jag väl en dålig förälder då.
Men jag älskar iallafall mina barn, och de älskar mig...

Oj, hyfsat sidospår...:)
Hur som helst...
Imorgon efter fritids så ska barnen åka till farmor, efter en sommars noggrann planering. Övernattning i två dagar, så de kommer hem på fredag eftermiddag.
Vi kan kanske nyttja den lilla tid som blir över efter jobbet till att göra nåt på tu man hand iallafall...kanske lite mat och en bio...:)

Ikväll har vi haft fotbollsträning med Novas lag. Jag har ju som bekant gått och blivit fotbollstränare så här på äldre dar...:)
Jag ser fram emot hösten jättemycket! Vi har delat upp laget i två lag för att tjejerna ska få spela lite mer...de är ju fortfarande många i varje lag, men det löser sig. Roligt iallafall att se att det är så stort intresse...nåt rätt måste vi ju göra eftersom de kommer tillbaka träning efter träning, jätteroligt! :)
Och Nova verkar tycka att det är jätteroligt att spela...fast hon kan klagar lite ibland på att det är jobbigt att träna...den lilla slöfisen...:)
Och hon tycker att det är roligt att jag är med i laget oxå....

Nä, nu får det räcka med svammel...duschen och sedan soffan!!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar