torsdag 4 augusti 2011

Timrå - Härnösand 0- tvåsiffrigt

Nova´s första match är avklarad. Som rubriken avslöjar så blev det storstryk.

Ett rörligt passande Härnösand förvandlade tjejerna till yra höns, alla var där de inte skulle vara...
I Nova´s första byte åkte hon på en tjyvsmäll så hon stöp, sen vågade hon knappt närma sig bollförande spelare igen.
Men tjejerna kämpade och slet, inga sura miner, trots att boll på boll gick i mål.
Nova sa till och med när matchen var slut; Mamma, vad roligt det var att spela.

Då kände jag bara, gud vilken underbar unge! Du har helt rätt inställning! Så underbart att hon tycker att det är roligt trots en så stor förlust.
Nu lär ju den tiden komma, då hon inte tycker att det är lika roligt med sånna förluster, men än så länge så är det viktigaste att få spela, inte att vinna. Och det är guld värt.

Imorgon väntar två nya matcher, minst lika hårt motstånd...men vi hoppas på att vi får göra ett mål iallafall.
Och jag personligen skulle ju gärna se att vi vann nån match oxå...såklart! ;) Jag är ju inte liten längre och jag tycker inte om att förlora...men det håller jag för mig själv ett tag till. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar