tisdag 2 april 2013

Träning

Idag på gymmet sjönk jag in i grubblerier mellan två set, och det var nåt liknande detta:

Jag såg mig omkring och såg alla dessa ambitiösa människor, som tänker på sin kropp och vill sköta den. Men jag såg inte en enda kropp jag blev avundsjuk på. Faktum är att jag knappt kan komma på nån alls som jag har som förebild.

Alltså, folk tränar och tränar, men till vilken nytta?! Jaja, självklart är det hälsoaspekten, att det är bra att röra på sig. Men i övrigt då? Och om deras kroppar duger åt dem, varför ska då inte min kropp duga åt mig?! Det finns ju de som ser betydligt mycket värre ut...

Men det är väl den där inneboende missnöjdheten, att man aldrig kan känna sig nöjd med sig själv, att man alltid känner sig dålig och att man inte duger...undrar just vart det kommer ifrån?! :/


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar