lördag 27 februari 2010

Mammas älskling


Idag har jag varit på hundträning hela dagen, och när jag sitter i bilen på väg hem så får jag ett sms från Markus, (som vet precis hur han ska göra för att få mig i panik).
I sms:et stod det att han skulle åka in på akuten med Neo...what?! Slänger mig såklart direkt på telefonen för att få mer info...man vill ju liksom gärna veta hur pass allvarligt det är, men det kopplade nog inte hans manliga neanderthal-hjärna...

Neo hade fått en innebandyboll på ögat och pupillen ville liksom inte hänga med efter den smällen, men efter noggranna kontroller på sjukhuset så konstaterade de att ögat var oskadat...de hade varit rädda att det skulle uppstå ett tryck i ögat efter smällen, men som sagt, det såg jättebra ut.

När han kom hem så såg han lite smålustig ut...minst sagt...de hade sprutat i något i hans öga som påverkade pupillen, så den minskade inte vid ljus...med resultat att ena pupillen var liten medans den andra var jättestor...
Nu fann jag mig inte att knäppa kort direkt...men jag tror att ni anar vad jag menar iallafall...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar