tisdag 2 februari 2010

Wonderbar

Den här dagen har varit skitbra, rent ut sagt!

Imorse vaknade vi med Neo i sängen. När Markus skulle väcka honom för att göra sig klar för dagis så gömde han sig bara i täcket igen och ville sova mer, så då fick han vara hemma. Tänker inte tvinga honom till dagis när jag ändå är hemma.
Sen sov han till kl 9, ja mamman med! :)

Efter frukost och rastning av hunden, så gjorde vi oss klara för att hämta Nova på skolan. Ja vi hann väl med lite annat oxå innan, men ja...:)
Sen köpte vi med oss lite korv och bröd och åkte till andra sidan älven, närmare bestämt Lundvallen, för ett besök hos Cocarola med kids.
Där tillbringade vi större delen av dagen, mycket trevligt!!
När det var dags att åka så var det utan protester från barnen, de kom direkt och hade klätt på sig innan jag visste ordet av. Sånt gör mamman glad! :)

Eftersom skåpen ekade tomma här hemma så for vi till Ica Maxi för att handla, och till barnens stora glädje (ok, mammans oxå), så var lekhörnan öppen.
När jag hade handlat klart så gick jag och hämtade barnen...även denna gång kom de utan protester och klädde på sig snabbt och fint. Jag är i djup chock!

När vi kom hem så gick jag och Nova en sväng med Atlas, och när vi kom tillbaka så ville Nova stanna ute.
Markus jobbar över idag, så vi lyxade till det lite med tacos! Smaskens! :)
Efter maten gick barnen ut igen, så jag kunde i lugn och ro röja undan i köket.
Sen ropade jag in barnen och så spelade vi lite luffarschack. Ingen utmaning än, men det är nog lika bra att passa på att njuta av vinsterna, för snart är det väl slut med det oxå!

Nu ska kvällsproceduren genomföras, sen är det mammatid. Då ska det bli en kopp te och ett par smörgåsar, och förmodligen lite surfande på datorn...

Mmmm...vilken härlig dag! :)

2 kommentarer:

  1. Kanske att man kan få ta del av receptet som gett skörd i form av lydnad.. säkert att du inte förväxlat hund mot barn på lydnaskursen..??

    SvaraRadera
  2. Man kanske kan utöva lydnaden på såväl hund som barn?! ;) Du får kanske köpa en hund du oxå...:)

    SvaraRadera