söndag 5 december 2010

Imorgon, dagen D

Imorgon är det dags att kliva in i vuxenvärlden igen. Jobba.
Får många frågor nu om hur det känns och om jag är nervös. Ja, jag är nervös...jättenervös! Mest för att det var så länge sen jag jobbade tror jag...
Jag har ju varit hemma i ett helt år nu, ganska precis.
Ett år, som inte har varit det bästa precis...på många olika sätt. Många tänker nog att det skulle vara skönt att vara ledig så länge. Men en påtvingad ledighet med mycket mindre pengar, och lägg därtill osäkerheten...hur länge kommer det att vara så här?! Då är det inte så roligt att vara hemma.
Sommaren var ju helt ok. Folk var ledig och det var härligt att vara ute, men sen när semestrarna var slut och kylan kom, ja då var det inte fullt lika härligt.

Jag tror att vi ska skatta oss lyckliga över att jag får börja jobba nu...jag tror inte att vi hade klarat oss så mycket längre, på många sätt...
Arbetslösheten har tärt på humöret...och familjen...
Men nu tror jag att vi kan se fram emot en härlig jul och en ljusnande framtid.

Bring it on!!

2 kommentarer: