söndag 24 februari 2013

Time goes by

Helt sjukt...ännu en helg till ända.

Fredagen ägnades åt vila...lugn och ro...
Nova sov över hos en kompis och Neo hade en kompis här över natten. Funkade så himla smidigt. Märkte inte av dem, och när det var dags för dem att sova så sa vi bara godnatt, och sen var det tyst däruppe.

Lördag morgon, och Markus födelsedag. Men, ingen vila ingen ro. Ställde klockan för att hinna ut på en morgonpromenad med Atlas.
Sen bar det iväg till diverse byggaffärer...tapeter stod på inköpslistan. Främst till Nova´s rum. Men innan det var klart så hade vi även inhandlat tapeter till Neo´s rum. De börjar ju bli stora, de små.
Så prinsessor och spindelmannen är inte lika hett längre. :)

Eftermiddagen bestod av födelsedagsfika. Var stark och lät bli fikabrödet...bara för att bryta ihop totalt på kvällen med både popcorn, godis och glass.
Jaja, jag försökte ju iallafall.

Idag har det varit familjedag via mitt jobb på Himlabadet. Jag kunde inte vara med, men de övriga släppte jag av vid 10-snåret imorse.
Själv så åkte jag ut till Birsta för en fika/shopping-dejt med min Åsa.
Fyra härliga timmar spenderade vi där. Och fika gjorde vi...och shoppade gjorde vi oxå. Underbart!
Och det bästa av allt; vi fick tid till att prata...på riktigt...utan att bli avbrutna...Lovely!!

När vi kom hem var vi helt slut, både jag och Markus, så medans barnen var hos kompisar så slocknade vi en stund på sängen, innan det var dags att dra iväg på träning.
Löpning skulle utföras idag...30 planerade minuter blev bara 20 minuter...jag iddes inte!! Det är så förbannat tråkigt att stå på ett löpband!!
Sen gick jag ner i gymmet för lite rehab...lätt och rätt träning för ryggen.

Nu väntar soffan resten av kvällen...och imorgon bitti är det dags för vägning...Hur har det gått??
Har det blivit nåt minus, eller fortsätter vågen uppåt?!!?

Ja vi får se...
To be continued!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar