onsdag 9 december 2009

En tärna bland alla lucior

Inför årets luciafirande fick Nova hem en lapp där de fick fylla i vad de ville vara, lucia, tärna eller tomte o.s.v.
Nova var väldigt bestämt; hon ville ha en tomteklänning, och om jag inte hittade nån sån, så ville hon vara tärna! Inte lucia, utan tärna!
När jag inte hittade någon tomteklänning på stället jag var på, så var jag lat och köpte ett lucialinne.
Men hon blev så glad och nöjd ändå.

Så ikväll var då den stora kvällen, och vi väntade med spänning på barnens intåg.



När de tågade in så insåg jag ganska snabbt att jag inte skulle se Nova överhuvudtaget..:(...hon hamnade runt ett hörn på vår sida...så typiskt! Så jag fick smyga runt bland bord och stolar för att få skymten av henne iallafall. Kan tänka mig att det såg ganska sjukt ut, men vad gör man inte?! :)

De var så duktiga, alla barnen! :)




Och Nova var vacker som en dag...




På fredag är det dags för vår lilla hustomte Neo att lussa för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar