tisdag 8 december 2009

Förändringens vindar

En vän till mig sa; Nu är jag trött på mitt gamla liv, jag har nya intressen och behöver vänner att dela det med!
Och jag kan inte låta bli att tycka att det är synd att vänner ska behöva försvinna i och med ett nytt intresse. Men så är det faktiskt, det är nog den bistra sanningen. Vänskapen är kanske så skör...eller så har man inte energi nog att engagera sig?

Men å andra sidan så har det väl alltid varit så; vänner kommer, vänner går...men det är väl tur att de bästa består!?

Ha en trevlig kväll alla mina vänner!

4 kommentarer:

  1. Det är kanske så man känner igen de bästa vännerna också. Det är dem man har kvar trots att man inte alltid har samma intressen.

    SvaraRadera
  2. Dagens sanning! Tänk att jag har en så klok kusin! :)

    SvaraRadera
  3. Ja mina vänner behöver varken ha mina intr lr tycka som mig-jag gillar dom ändå :)Riktiga vänner vill man INTE byta bort.

    SvaraRadera
  4. Nä, det är ju det som är tur, de riktiga vännerna blir ju kvar oavsett vad jag har för intressen. :) Och de riktiga vännerna kan jag prata med om mina intressen oxå, men jag begär inte att de ska ha samma intresse...
    Egentligen handlar det väl om att man ska ha intresse för varandra.

    SvaraRadera