torsdag 28 oktober 2010

Dagens andra!

Taskigt humör har jag ju redan konstaterat att jag har haft, men nu måste jag ju konstatera att jag, 32 år gammal, fortfarande inte fattar varför!! Det kommer som en aha-upplevelse en gång varje månad; Ahaaaa, mens...det är DÄRFÖR jag har varit så grinig de senaste dagarna!!
Helt otroligt...



Efter träningen med Atlas, som gick fantastiskt bra, så åkte jag till Birsta för diverse Halloween-inköp. Jag hatar för övrigt Halloween! Tycker inte om denna ursäkt för främmande barn att dyka upp vid min dörr och tigga godis. Men så är ju jag ett PMS-monster utan dess like oxå! Jag vet att alla andra inte har några problem med det och med glädje lassar ut godis till samma kids som några minuter tidigare har stått som gapande fågelholkar vid min dörr och kliat sig i huvudet och funderat över vad de ska göra; kärringen gav oss ju inte godis, hon ville ha bus!? Bus?! Vi vill ju ha godis!!
Men tjii fick de!!
Men det var en parentes, mina barn tittade iallafall på mig med sina stora bedjande ögon, och önskade mer än nåt annat en halloweendräkt...så svaga, men sura, mamman gjorde som hon ombeddes.

När jag kom hem igen värkte min mensmage som aldrig förr, så jag pulade i mig värktabletter och kröp ner i sängen igen. JO, det gjorde jag!! Och inte skäms jag över det heller!! Jag hade JÄTTEONT!!
Ställde klockan så att jag inte skulle missa hämtningen av barnen, så när klockan ringde 13.15 så masade jag mig upp, och med kuddavtrycket kvar på kinden så rafsade jag åt mig några pepparkakor och satte mig i bilen för att hämta hem vildarna.

Och där är vi nu...

Nu har vi bara middag, föräldramöte och hockey kvar på schemat innan den här dagen oxå är slut.

Catch U later!

1 kommentar:

  1. Usch, jag brukade också vara ett pms-monster, men sen jag skaffade p-piller är det som bortblåst. Jag hade ju sjuka problem med värk, så jag blev tvungen att skaffa pillren, ipren räckte inte. Sen ett år har värken börjat krypa sig tillbaka, men nuförtiden är det iafl hanterbart.
    Du har min fulla förståelse när det gäller sängläget, jag vill helst sova de två första dagarna :P

    SvaraRadera