fredag 29 oktober 2010

May I?

Barn är underbara...barn är underbara...barn är underbara...

Jag upprepar det tyst för mig själv samtidigt som sonen springer fram och tillbaka längs köksgolvet med hockeyklubba och puck...
Ljudet som uppstår går inte att beskriva...eller jag ska försöka; Det skrapar, hasar, dunsar och smäller! Titta, det gick ganska bra att beskriva iallafall, men jag tror ändå att det måste upplevas.

Medans jag rabblar mitt mantra får jag sätta mig på händerna för att inte rusa upp och slita klubban ur händerna på honom och knäcka den över mitt knä...

Barn är underbara...barn är underbara...barn är underbara...

1 kommentar:

  1. Här hemma är det ständiga innebandymatcher i hallen som ibland kan driva mig till vansinne. Så jag vet precis vilket ljud du pratar om =)

    SvaraRadera