torsdag 14 oktober 2010

Ett nej.

Nu har jag fått besked från ett av jobben jag har sökt. Ett nej.
Att ett nej kan göra så ont...

Man hoppas och hoppas in i det sista...och att då få ett tack, men nej tack, är som att få ett slag rätt i ansiktet...
Och genast börjar man fundera över saker man hade kunnat gjort eller sagt annorlunda. Vad gjorde jag för fel?!
Men i det stora hela så handlar det om ett enda stort lotteri...900 sökanden, och jag kan slå vad om att säkert 70 % hade klarat jobbet galant. Jag hade klarat det galant...

Nu ska jag bara peppa mig själv, det är inte mig det är fel på...det är deras förlust...

Och så håller vi tummarna för mitt andra besked istället!

3 kommentarer:

  1. Trååk! Men som du säger: det är deras förlust! Håller tummarna för att du får ett jobb snart :)

    SvaraRadera
  2. Dåligt med modell-anbud just nu. :)

    SvaraRadera