torsdag 7 oktober 2010

Nova, världens finaste...

Igår när jag hämtade Nova så passade jag på att prata med fröken angående intervjun idag och att Nova skulle behöva fritids nån timme idag. Det var inga problem. Fröken berättade då även att hon tyckte att Nova var så duktig i allt hon företog sig, noggrann och flitig. Hon har kommit så pass långt i svenskan att hon och några barn till har fått lite specialuppgifter istället för den vanliga undervisningen. Kan man annat än bli stolt?! Och viktigast av allt; hon tycker att det är jätteroligt med skolan! Man får vara glad så länge det håller i sig...:)

Men nu till anledningen till rubriken!
Imorse skjutsade jag i vanlig ordning Nova till skolan. När hon kliver ur bilen så säger jag; Ha det så roligt idag!
Då svarar hon; Tack mamma! Och du, jag håller tummarna för dig idag! (ska ju på intervju) Sen stänger hon dörren, och när hon passerar bilen så gör hon först en slängkyss till mig, sen höjer hon händerna och visar att hon håller båda tummarna och så fyrar hon av världens leende...

Tårarna rann på mina kinder när jag åkte hemöver...måtte jag få ett jobb snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar