tisdag 19 juni 2012

Tre apor

Denna dagen inte olik de andra dagarna.
Ja, jag har fortfarande ont...inte ett dugg bättre är det. Men som Markus sa förut, jag har liksom funnit mig i att ha det så här. Det är ju inte så mycket annat att göra.

Men livet rullar ju liksom på ändå, och ikväll skulle jag få besök. Så upp, styltar runt och plockar och städar...bakar...och precis när jag känner att nä, nu orkar jag inte mer, slänger mig på sängen med ett ljudligt stön när jag känner värken släppa...så får jag ett sms; kvällsbesöket inställt.
Jaja, så kan det vara...och fika gör jag ju ändå. :) Tänk ett liv utan fika...oj vad trist...

Idag lejde jag Markus till att införskaffa nåt gott vin till midsommarfesten...och han kommer hem med detta:


Jag tog ett glas till maten, ja jag vet att det bara är tisdag...men vad fan, det är ju synd om mig?! Hur som helst...vinet var JÄTTEGOTT...vilket fick mig att ana oråd...vad kan det vara för nån procent på denna...-" 12,7% tror jag..." säger Markus...Nä, isåfall är det väl snarare 12.5...men nä, så mycket tror jag inte att det är...och mycket riktigt; 8,5 %?!?! Man köper inte vin med 8,5 %!!!
Men gjort är gjort...och det lär nog gå åt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar