tisdag 23 oktober 2012

Det krävs så lite

Tänk vad lite som behövs för att göra någon glad...
Och jag bara önskar att fler kunde förstå och anamma det!

Alla kämpar med att få sina liv att gå runt...vissa mer än andra...och vissa oftare än andra...
Om man då tänker tanken; Men vad duktig hon/han är...eller; Vad jobbigt hon/han verkar ha det...eller nåt annat i den stilen... Varför kan man då inte säga nåt?! Det kostar ingenting att säga nåt snällt till en annan människa...
Men att då sitta och tänka; Nä, jag tänker minsann inte säga att hon/han är duktig...jag tänker inte säga att hon/han ser fin ut eller att hon/han har gjort det fint hemma...för hon/han säger minsann aldrig nåt till mig...ja är det inte höjden av trångsynthet så vet inte jag.
What goes around comes around, sägs det ju! Och det tror jag är sant!

Idag gjorde jag det...det som kostade mig väldigt lite, krävdes bara ett par meningar, men vet ni, det gjorde personen i fråga väldigt glad! Kanske det som krävdes för att göra åtminstone den här dagen lite lättare! Och dessutom, jag blev glad...av att kunna göra henne glad! Så ni ser, alla vinner på det! :)

Så till er som sitter på kammar´n och tycker att hela världen är emot er, att ingen bryr sig om er eller era förehavanden, försök att engagera er i andra, så ska ni se att de engagerar sig i er!

Le, och se leendet sprida sig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar