söndag 8 november 2009

Fars dag

Igår innan barnen lade sig så sa vi till Neo; imorgon kliver du inte upp förrän vi kliver upp!

- Men hur ska jag veta att ni är uppe då?? frågade han.
- Vi kommer upp och säger till när vi är vakna.

Imorse vaknar jag av att Neo ropar uppe från sitt rum; Mamma!? Mamma!?
Jag masar mig ur sängen och går upp till honom...

- Åh vad bra, du är vaken, då kan jag kliva upp nu?!

Vad säger man då?! :) Klockan var ju faktiskt nästan nio...

Vi uppvaktar pappan med paket och kramar, och sen klär jag på mig och går ut med valpen. Riktigt härligt var det ute idag...även om det kanske ser lite trist ut. Men luften var så härligt frisk och inte en själ ute förutom jag och valpen... Trodde jag iallafall.
Valpen får upp ett spår som han följer febrilt...upp på vägen igen...sen åker nosen i luften igen och så drar han iväg mot skogen, dammsuger marken och sen tittar han in mot skogen med spetsade öron. Jag kikar inöver för att se vad han spanar på, och där inne hoppar det iväg ett rådjur. Innan jag vet ordet av så har Atlas lagt benen på ryggen och satt av efter rådjuret... jag ropade och ropade, och efter en liten stund kommer han tillbaka igen, helt överlycklig! :)
Man får se lite iallafall, här i Begga Zoo.

Nu är frukosten avklarad, och jag väntar på att badrummet ska bli ledigt så att jag kan göra mig klar för dagen.
Farsdags-firandet fortsätter och sen är det hockeyträning och simträning...
Full rulle alltså! :)

Ha en bra dag alla mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar