måndag 9 november 2009

Gör jag rätt??

Jag velar, fram och tillbaka...vaccinera eller inte?!
Och inte blir jag klokare av att prata med folk eller läsa tidningarna...alla säger olika...ena stunden är jag övertygad om att det enda rätta är att vaccinera, men sen efter nästa samtal är jag lika övertygad om att jag inte ska vaccinera.
Och det är alltså vaccinering av barnen jag pratar om, själv tänker jag inte vaccinera mig.
Jag skulle ju aldrig förlåta mig själv om nåt allvarligt hände de bara för att jag inte har vaccinerat de, men samtidigt så skulle jag ju gräma ihjäl mig om nåt hände pga vaccineringen...

SKIT!!!! Jag vill inte behöva ta det här beslutet!!

Nu blir det iallafall så som så här;

Idag åker jag iväg med barnen, de ska vaccineras. Sen blundar jag och håller för öronen och hoppas vid gud att vi har tagit rätt beslut!

Eller ska jag strunta i det.... Åååååh!!!

2 kommentarer:

  1. Hej! Ja du har varit i samma sits! Skitjobbigt!! Jag är osäker än på barnen, men jag och Mattias har tagit den, för att skydda N eftersom hon inte skulle få ta men nu håller dem ju på att ändra! Men jo jag ska ta på dem!! Du kan väl skriva om och hur dem blir påverkad, men många barn har blivit vaccinerd nu och det har gått bra! /Tessan

    SvaraRadera
  2. Ja visst e det svårt? Vi bestämde oss för att inte ta det nån av oss.Nu e båda barnen hemma med feber o hosta kanske e det nöff nöff?? Men vi beslutade ju oss för att inte vaccinera oss och då får det bli VAB dagar ist :) själva influensan är jag inte rädd för utan jag har mer frågetecken kring vaccinet...man ska följa sin känsla å gå på den, det du väljer väljer ju du för att det känns rätt just för er...det finns nog inget rätt lr fel.

    SvaraRadera