torsdag 12 november 2009

Kursavslutning

Igår var det dags för en kursavslutande lydnadstävling på klubben. Huvva vad nervös vi var allihopa.
Jag och Elin har legat i hårdträning inför den och igår var det så äntligen dags! :)

Snön föll tätt i strålkastarljusets sken...och tänk vad det kan vara spännande! Alla hundar såg ut som dammsugare där de for fram över planen med nosen tryckt tätt tätt till marken.
Vi lottade turordningen och fick startnummer 3. Perfekt, då har man några före sig, men behöver ändå inte vänta till sist.

Atlas var jätteduktig...på några saker iallafall. Vi nollade platsliggningen, apporten och hoppet. Men platsliggningen och hoppet är jag inte orolig för, för det vet jag att han kan. Hoppet fick vi göra om, och då satt det klockrent. Så mycket hänger på dagsform och tajming.
Men i övrigt så tycker jag att vi fick bra poäng på de övriga momenten...ja kanske inte läggandet...men ja, man ska väl ha lite att träna på oxå?! :)

Efter uträkningen av poängen så visade det sig att vi kom fyra, och det var riktigt bra, med tanke på att de tre före oss är riktiga fenor på det här med lydnad! :)

Trötta och nöjda for vi hemöver...skjutsade även hem Elin, så nu vet jag var din brevlåda bor Elin, så nu ska vi ta och våldsgästa er någon dag framöver! :)

Nu längtar vi till våren när alla tävlingar drar igång, vi har fått blodad tand!! :)

1 kommentar:

  1. Det var ju tacknämligt att bli kallad "fena på lydnad"... men knappast:-).
    //3:an...

    SvaraRadera