onsdag 17 november 2010

Lugnet sänker sig över Rödbetsgatan...

Herregud vilket rännande det har varit idag! Känns det som iallafall...

Jag började dagen med den numer stadiga onsdagspromenaden med Carola N. Jag kan nog inte beskriva hur mycket jag uppskattar de 90 minutrarna. Det är så himla skönt att bara gå och surra om allt mellan himmel och jord...ja ibland stampar vi på samma ämne länge, men vi turas om att ha ämnen som vi stampar i. :)
Trevligt är det iallafall, och som en bonus så kanske vi loosar ett gram eller två av späcket.

Sen passade jag på att fräscha till mig lite, tänkte nämligen göra Birsta med ungarna, så vad passade inte bättre än att damma av sminket och ta på sig ansiktet?! Lovely!!
Hämtade kidsen och styrde kosan mot meckat för all shopping. Inte mycket shopping visserligen, men liiite blev det ju. Jag hittade en första-dagen-på-jobbet-tröja, som jag hade visat er OM jag hade haft en fungerande telefon. Nääää, jag har inte det!! Jag lämnade nämligen in min super duper underbara jättebra fungerande iPhone för hundraelfte gången idag. Och vad fick jag under tiden då!? Nåt från stenåldern...det enda som går att göra med den är att ringa och sms:a!?
Fatta vilken abstinens jag kommer att ha innan jag får tillbaka min ögonsten!! Den är skit, men still my prescious!!

Middagen fick donken stå för...ungarna klagade inte direkt. Synd på mitt späck bara...det lär ju inte ha räckt med prommisen imorse för att kunna floska i mig det där...men men, nya tag nån annan dag. :)

Mutan för dagen bestod av en stund i Småland...så efter den utsökta middagen så kastade jag in kidsen där och gick själv en sväng inne på Ikea...but why!? Mina armar såg ut som orangutangarmar innan jag kom ut därifrån, men nu har vi ljus så att vi klarar oss några dagar iallafall.

Hämtade ut barnen, nästa muta stod på tur! De skulle få vara i minihuset på Ica Maxi medans jag handlade. Men tjiiiii fick vi. Stängt för renovering?! Goda råd var dyra...AAAAH! Tuggummi!!
"- Ni får tuggummi när vi har handlat klart bara ni uppför er inne på affären!"
Perfekt! Dagens handling gick som smort! Men det gör den som oftast faktiskt...

Hem och packa upp varorna medans barnen är ute och leker..
Sen löper resten på av bara farten...hängning av tvätt, badning av barn, kvällsfika och rastning av hunden.
19.45 säger Nova att hon vill gå och sova, så kl 19.50 ligger båda barnen och det är dags för mammatid. Markus är borta på grabbmiddag så honom lär jag inte se skymten av än på ett par timmar.
Ska nog klä av mig och hoppa i säng och bara titta på tv resten av kvällen...det har jag gjort mig förtjänt av tycker jag! :)

Hej hopp gummi-sn*pp!

2 kommentarer:

  1. Idag stampade vi inte bara, vi sjönk nästan ner i träsket av tatueringsvelande ; )

    SvaraRadera
  2. kom igen Carola - U can do it!

    SvaraRadera