torsdag 4 november 2010

Torsdag

Förmiddagen har löpt på bra idag. Känner att gårdagen var en riktig energikick. Fika/lunchdaten med Carola var så avslappnad och skön, barnen lekte bra och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Och för att inte göra er oroliga, så jo; jag grät en skvätt oxå. Ingen riktig dag utan lilleskutt-tårar från Angelica! :) Men det gick snabbt över! Resten var bara ett rent nöje...jag skrattade till och med?! Anar jag en vändning i mörkret?! :)

Sen kom ju Johan och Ida för att hälsa på oss innan de drar till Filippinerna i tre veckor. Inte ett dugg avis! ;) Med sig hade de chinamat, vilken lycka!
När de ett par timmar senare skulle bege sig hemöver så var det nära att jag skrek rätt ut; Nej, inte än!!
Jag hade så trevligt och jag njöt verkligen av att få vara vuxen ett tag...

Idag har jag och barnen varit på klubben en sväng. Jag och Atlas ska tävla på lördag, sista tävlingen för säsongen. Om inte alla har det klart för sig, så är det inte agility vi håller på med. Fy och usch, då skulle ju jag behöva springa oxå?! Nä, vi tävlar i lydnad. Jag ska lyckas förmå Atlas till diverse cirkuskonster...för det är nog det man får kalla det. Lydnad på plan och lydnad hemma är två helt skilda saker.
Iallafall; vi var och tränade en sista gång, och det gick fantastiskt bra. Han fixade alla momenten så pass bra som jag kan kräva av honom, hoppas hoppas att han är på samma humör på lördag!!

Resten av dagen blir nog lugn...middag och sen är det dags för derby; TIK-Modo. Känslan inför kvällen är inte så bra...de faller som en sten i tabellen just nu...efter helgen skulle vi faktiskt kunna ligga på kvalplats...
Nä usch, inga sånna tankar.
Heja Timrå, make me proud! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar