onsdag 24 november 2010

Sicko

Konstig dag idag...halvsjuk och mensh-vete har kommit på besök igen...vilket i och för sig gjorde det legitimt att krypa ner under täcket igen efter lämning av barnen. Sååå skönt var det...varmt och skönt under täcket, man vill liksom aldrig kliva upp.
Men man har väl plikter?! Upp och hoppa bara!

Nu sitter jag och önskar att jag var smal, samtidigt som jag i tanken inventerar skafferiet och hoppas på nåt smaskigt att stoppa i huvudet. Jag går bet....men förblir ändå fet! HA, en liten ordvits sådär av bara farten! :)

Barnens mat är snart klar...ja barnens mat...jag har kompromissat med mig själv idag...igen...Kryddstarka chorizos är inget jag får i barnen, men jag och Markus löööv them, så ja, idag får barnen annan mat.
Så medans barnen äter, hinner jag ut med hunden, och sen kommer förhoppningsvis Markus hem snart så att vi får en lugn middag tillsammans idag...kan bli nice.
Sen blir det nog lite glögg och pepparkakor...premiären! Eller åtminstone hemmapremiären!
Skulle kanske ha haft lite ädelost...mmm, så får det bli, en sväng till Ica! :)

Ha en trevlig vinterkväll!

JO, en sak till...min chef, eller blivande chef, eller hur man ska säga...ja hur som helst, hon ringde iallafall idag och bjöd in mig till deras julfest den 10:e december. Det var ju trevligt! :) Jag har ju bara hunnit jobba några dagar då, så det kan ju vara bra att få lära känna lite folk på ett mer icke arbetsrelaterat sätt. :)

Slut på svammel, over ´n out!

3 kommentarer:

  1. va roligt att du fick komma på julfest!! men se då till att du inte blir full och odräglig :)))

    SvaraRadera
  2. Det var länge sen jag var full och odräglig. :)

    SvaraRadera
  3. Det får vi råda bot på!
    Haha..nej då...men vad kul att de bjöd in dig, på donken hade de ett visst antal biljetter, så vi som bara jobbat en månad blev inte ens erbjudna, och då var det kanske ändå vi som hade behövt det mest.

    SvaraRadera